Algemene leveringsvoorwaarden – Holland Kozijnen 2025
Artikel 1 – Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Holland Kozijnen (hierna: Holland Kozijnen) en consumenten (particuliere klanten).
2. Bij het plaatsen van een bestelling of opdracht verklaart de consument akkoord te gaan met deze voorwaarden.
3. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk met Holland Kozijnen zijn overeengekomen.
Artikel 2 – Aanbiedingen en overeenkomsten
1. Alle offertes en aanbiedingen van Holland Kozijnen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een overeenkomst komt tot stand zodra de consument de offerte schriftelijk, per e-mail of digitaal bevestigt en Holland Kozijnen dit accepteert.
3. Bestellingen worden definitief na (aan)betaling conform de overeengekomen betalingsregeling.
Artikel 3 – Prijzen
1. Alle prijzen zijn inclusief btw en andere verplichte heffingen.
2. Eventuele prijswijzigingen na het sluiten van de overeenkomst worden niet doorberekend, tenzij dit voortvloeit uit wettelijke bepalingen (bijv. btw-verhoging).
3. Eventueel meerwerk wordt altijd vooraf besproken en schriftelijk of digitaal bevestigd.
Artikel 4 – Betaling
1. Bij het sluiten van de overeenkomst kan een aanbetaling worden gevraagd van 40% - 50% afhankelijk van het te leveren product.
2. Bij alleen leveren op locatie dient het bedrag volledig betaald te worden bij opdracht.
3. Het resterende bedrag wordt in gedeelten betaald, zoals in de offerte vermeld. Het laatste deel wordt betaald na (op)levering van de werkzaamheden.
4. Indien de opdrachtgever niet tijdig betaalt, mag Holland Kozijnen wettelijke rente en redelijke incassokosten in rekening brengen.
Artikel 5 – Levering en montage
1. De afgesproken lever- en montagedata zijn richtdata. Holland Kozijnen streeft ernaar deze zo goed mogelijk na te komen maar heeft geen invloed op de leveringen vanaf de fabriek. Indien levering later plaatsvindt, wordt de consument hierover tijdig geïnformeerd.
2. Montagedatum is altijd onder voorbehoud van bijvoorbeeld weersomstandigheden, ziekte personeel of vertraging door onvoorzien uitlopen van voorgaande werkzaamheden.
3. Goederen die na levering niet direct kunnen worden geplaatst, kunnen tijdelijk bij Holland Kozijnen worden opgeslagen. Opslagkosten worden vooraf afgesproken.
4. De consument zorgt dat de locatie goed bereikbaar is en dat er voldoende ruimte is voor container en de werkbussen.
Artikel 6 – Annulering
1. Indien de consument een opdracht annuleert vóórdat de goederen zijn besteld, kunnen gemaakte kosten (zoals tekeningen of voorbereidingen) in rekening worden gebracht.
2. Indien annulering plaatsvindt nádat de goederen zijn besteld, is de consument verplicht de reeds bestelde en/of geleverde materialen te vergoeden.
3. Holland Kozijnen rekent in dat geval een redelijke vergoeding voor reeds gemaakte kosten en gederfde winst.
Artikel 7 – Garantie
1. Naast de wettelijke garantie van 10 jaar gelden de volgende fabrieksgaranties:
- Kozijnen: 3 jaar fabrieksgarantie
- Hang- en sluitwerk: 2 jaar fabrieksgarantie
- Montage: 1 jaar garantie
2. De consument behoudt altijd het recht op wettelijke garantie: een product moet voldoen aan wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.
3. Garantie vervalt indien derden zonder toestemming van Holland Kozijnen herstelwerkzaamheden uitvoeren aan de geleverde producten.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
1. Holland Kozijnen is aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan haar toerekenbaar is, tot maximaal de
factuurwaarde van de betreffende opdracht.
2. Indirecte schade (zoals gevolgschade of bedrijfsschade) wordt niet vergoed, tenzij dit wettelijk verplicht is.
3. Schade die ontstaat door normale slijtage, onvoldoende onderhoud of onjuist gebruik valt niet onder de aansprakelijkheid.
Artikel 9 – Verplichtingen van de consument
1. De consument zorgt voor de benodigde vergunningen en goedkeuringen (indien van toepassing).
2. De consument zorgt dat de werkruimte schoon en toegankelijk is en waardevolle spullen goed zijn afgedekt of verwijderd.
3. Indien de werkzaamheden vertragen door omstandigheden aan de zijde van de consument, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 10 – Klachten en conformiteit
1. De consument dient zichtbare gebreken zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking, schriftelijk te melden bij Holland Kozijnen.
2. Indien de klacht terecht is, zorgt Holland Kozijnen kosteloos voor herstel of vervanging.
3. Het recht op klachten vervalt niet indien de consument het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken.
Artikel 11 – Overmacht
1. Holland Kozijnen is niet gehouden aan haar verplichtingen indien zij daartoe verhinderd wordt door overmacht (bijvoorbeeld natuurrampen, stakingen, overheidsmaatregelen, of storingen bij leveranciers).
2. In geval van overmacht wordt de consument zo snel mogelijk geïnformeerd en wordt een nieuwe leverdatum overeengekomen.
Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud
1. Geleverde producten blijven eigendom van Holland Kozijnen totdat de consument volledig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
Artikel 13 – Geschillen en toepasselijk recht
1. Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen worden in eerste instantie in onderling overleg opgelost.
3. Indien dit niet lukt, kan de consument het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter in zijn of haar woonplaats.